سه شنبه ۲۸ فروردین ۰۳

محافظت از سايت در مقابل هكر ها

طراحي و بهينه سازي سايت

محافظت از سايت در مقابل هكر ها

۸۱ بازديد

الكس دجود ( كارشناس امنيت شاغل در هاستينگ جهاني LeaseWeb )، توضيح داده است كه چرا امنيت در طراحي وب سايت، حائز اهميت است و طراحان بايستي هميشه براي مقابله با خطرات موجود در اينترنت آماده باشند.

آنچه از شواهد و قرائن، مشخص است، تعدد روزافزون مجرمين سايبري (Hackers) است. اين بدكاران، فضايي مناسب براي خود پديد آورده و از كارهاي غير قانوني خود اقدام به كسب درآمد و گذران زندگي مي‌كنند. در حالي كه برخي از آن‌ها تمركز كاري خود را بر افراد و اشخاص حقيقي، قرار داده‌اند، گروه‌هاي زيادي نيز چشم انداز كاري خود را بسيار فراتر از اين در نظر گرفته‌اند. اين مجرمين سايبري، اهداف خود را بر شركت‌ها و كسب و كارهاي بزرگ، تنظيم كرده‌اند. جايي كه اطلاعات حفاظت شده و محرمانه شركت‌ها، اطلاعات ورود و خروج، اسناد مالي و يا ديگر موارد مهم امنيتي سازمان‌ها رد و بدل مي‌شود. در واقع آنان منطقه امنيتي حفاظت شده سازمان‌ها بر روي شبكه، كه توسط نرم افزارهايي نيز مورد نظارت امنيتي قرار دارند، را مورد هجمه خود قرار مي‌دهند.

 

همه روزه بر تعداد انواع مختلف تروجانها (Trojans) و بد افزارهاي حرفه اي افزود مي‌شود. اين نرم افزارها به گونه اي طراحي شده‌اند كه قابليت عبور از فيلترهاي ضد ويروس و بد افزار را داشته و سد پلت فرم‌هاي تعبيه شده توسط بانك‌ها، فروشگاه‌هاي آنلاين و درگاه‌هاي پرداخت را بشكنند. هدف اغلب اين مهاجمين بر كاربران ويندوز قرار دارد. چرا كه بيشترين تعداد كاربران خدمات آنلاين از اين سيستم عامل استفاده مي‌كنند. اما در عين حال، با افزايش سهم بازار كمپاني اپل در دنيا، توجهات بيشتري نيز به سوي آن جلب خواهد شد. در نتيجه مي‌توان گفت؛ با افزايش فروش iPad و iPhone، دردسر جامعه حفاظت امنيت روز به روز بيشتر شده است.

 

اگر تمايل داريد براي شركت خود اقدام به   طراحي سايت   ارزان كنيد پيشنهاد مي كنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت   طراحي سايت فروشگاهي  و  طراحي سايت شركتي  را مطالعه كنيد. من به شما پيشنهاد مي كنم خدمات طراحي سايت  پيام آوا را براي اين كار نگاه كنيد.

هكرهاي سياسي

در اين ميان، شاهد افزايش تعداد حملات از سوي هكرهايي كه با مقاصد سياسي، به منظور از كار انداختن و سرقت اطلاعات وب‌سايت‌هاي مهم مي‌پردازند، بوده‌ايم. موج فعاليت‌هاي اخير با نام " hacktivitists"، از اين دسته‌اند، كه با هك كردن وب سايت سازمان‌هاي مختلف، موجبات درگيري و مشكلات زيادي را براي توسعه دهندگان وب، فراهم آورده‌اند. حملاتي كه با استفاده از سيستم خودداري از ارائه خدمت (DDos) توسط hacktivists صورت مي‌گيرد، وب سايت‌ها را با به‌كارگيري botnet و ارسال در خواست‌هاي پرتعداد به سرور و ايجاد ترافيك بي انتها، از دسترس كاربران خارج مي‌كنند. در عين حال، در اين روش با درخواست از كاربران براي دانلود يك botnet مجازي، آنان نيز به طور ناخواسته تبديل به هكر بالقوه خواهند شد.

 

گام هايي در مسير امنيت

بنابراين وظيفه توسعه دهندگان و طراحان وب سايت‌ها به منظور حفاظت از شبكه هاي ارتباطي آنلاين اصناف و شركت‌ها چه خواهد بود؟

اولين مرحله حل مشكلات امنيتي از گذرگاه طراحي و توسعه وب سايت‌ها مي‌گذرد. در صورتي كه يك طراح و توسعه دهنده، نسبت به هر يك از موارد امنيتي بي توجه باشد، فرصتي را براي هكر هاي آينده فراهم آورده تا به سادگي اقدام به استخراج اطلاعات محرمانه از وب سايت نمايند. به منظور بر طرف شدن اين مشكل، طراحان بايستي تمامي اسكريپت هاي را به درستي نوشته و سپس آزمايشات لازم را بر روي آن‌ها انجام دهند. به ويژه بخش‌هايي كه با اطلاعات محرمانه سروكار دارد، بايستي مورد توجه ويژه قرار گيرد. در بسياري از كشورها، در رابطه با حفاظت از امنيت اطلاعات پزشكي و مالي، قوانين الزام آوري به تصويب رسيده است.

استفاده از شناسنامه ديجيتال (Digital ID) از طرف‌هاي ارتباطي همراه با رمزنگاري SSL، مي‌تواند سطح بالايي از امنيت را براي آنان به وجود آورد. بروز رساني مداوم سيستم مديريت محتوا CMS يا content management system، نيز از فاكتورهاي مهم امنيتي، قلمداد مي‌شود. توسعه دهندگان وب، بايستي خود را ملزم به افزايش دانش فردي نسبت به امنيت سيستم و پلت فرم‌ها بدانند. چرا كه امنيت كاربران نهايي نيز، ارتباط مستقيمي با اين موضوع دارد. طراحان وب، مي‌توانند نقش مهمي به عنوان خط دفاعي محكم در جنگ برابر مجرمان سايبري، ايفا نموده و امنيت وب سايت را ارتقاء دهند.

 

مساعدت هاي عمومي

ارتباط با سازمان‌هايي كه امكان نظارت بر فعاليت‌هاي غير قانوني در وب را دارا هستند، از اهميت زيادي براي طراحان صفحات وب برخوردار است. اين كار به منظور اطلاع از اخبار و موارد امنيتي مهم، ضروري به نظر مي‌رسد. Leaseweb، حمايت مالي از پروژه توسعه اجتماعي را بر عهد گرفته است. اين پروژه از سازمان‌هايي كه با نظارت و انتشار اخبار امنيتي، با جرايم سايبري مبارزه مي‌كنند، حمايت مي‌كند. اين اخبار به منظور شناسايي نقاط ضعف سيستم‌ها در برابر حملات بالقوه هكرها و بر طرف كردن آن‌ها استفاده مي‌شود. داشتن يك محيط هاستينگ امن براي كاربران، حقي طبيعي است و leaseweb از جمله شركت‌هاي است كه در به وجود آمدن فضايي اين چنين، در تلاش است.

همياري، عنصر اصلي و كليدي پيروزي بر جرايم سايبري است. مادامي كه سازمان‌ها در تلاشند، وب سايت‌هايي امن‌تر بسازند و شبكه هاي آنلاين بهتر پديد آورند، مبارزه با بد افزارها نيز از وظايفي است كه در صورت اجراي صحيح، مي‌تواند اينترنت را به فضايي بهتر براي كسب‌وكارها تبديل كرده و شركت‌ها و سازمان‌هايي كه كار بر بستر اينترنت را انتخاب نموده‌اند از امنيت آن استفاده كنند. از اين رو، وظيفه تمامي افرادي كه امروز در صنعت IT فعال هستند، همكاري به منظور مديريت هرچه بهتر ريسك‌ها و خطرات امنيتي است.

شركت پيام آوا بهترين و با كيفيت ترين خدمات طراحي سايت را در قالب  طراحي سايت ارزان  و مقرون به صرفه به شما ارائه مي كند. پيام آوا بهترين خدمات  طراحي سايت تهران  را به شما عرضه مي كند. همچنين  طراحي اپليكيشن  موبايل را با به روز ترين تكنولوژي كد نويسي دنيا را از پيام آوا بخواهيد. طراحي اپليكيشن موبايل  را با ما تجربه كنيد.

تبليغات درون متني

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.