پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

انواع درب اتوماتيك شيشه اي و نحوه عملكرد آن

۴۶ بازديد

پيشرفت تكنولوژي سالهاست كه با سرعت بالايي صورت مي‌پذيرد و دستگاه‌ها و تجهيزات مدرن و پيشرفته‌اي به بازار عرضه مي‌شوند.  در اطراف خود نگاه كنيد و به وضوح ببينيد كه از ظاهر ساختمان ها تا مصالح تشكيل دهنده درب ورودي تا آجر آن نسبت به گذشته تغيير كرده است.

بنابر اعلام شركت قائم الكترونيك، درب اتوماتيك يكي از اين تجهيزات است كه رفت‌وآمد و تردد را بسيار ساده كرده است. البته سهولت در رفت‌وآمد، تنها مزيت نصب درب اتوماتيك نيست. اين روزها شاهد نصب درب اتوماتيك در بسياري از ساختمان‌هاي تجاري، اداري و گاها مسكوني هستيم. مزاياي بسياري كه اين درب‌ها دارند، باعث شده تا بسياري از افراد به خريد و نصب آن‌ها علاقه‌مند باشند و در ساختمان‌هاي خود از آن بهره ببرند.

انواع درب‌هاي اتوماتيك

مدل‌ها و انواع مختلفي از درب اتوماتيك توسط شركت‌هاي مختلف، توليد و عرضه مي‌گردند. در كشور ما توليدكنندگان مختلفي همچون قائم الكترونيك در اين زمينه فعاليت مي‌كنند و انواع مختلف اين درب‌ها را با كارايي متنوع، طراحي و اجرا مي‌كنند. به‌طوركلي درب‌هاي اتوماتيك ازنظر ساختار به ۶ گروه زير تقسيم‌بندي مي‌شوند:

  • درب كشويي يا اسلايدينگ
  • درب نيم‌گرد يا قوسي
  •  درب چرخان يا گردان
  •  درب‌هاي مثلثي يا زاويه شكسته
  •  درب‌هاي تلسكوپي
  • درب‌هاي اتوماتيك تاشو

اين نوع درب‌ها از جنبه عملكرد و نوع كارايي نيز به سه بخش زير دسته‌بندي مي‌شوند كه شامل:

  • درب‌هاي الكترومكانيكي (عملكرد: چرخ‌دنده و گيربكس)
  • درب‌هاي هيدروليك (عملكرد: فشار مايعات و فشار روغن)
  • درب‌هاي پنوماتيك (عملكرد: فشار گاز يا فشار باد)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

تبليغات ميان متني

درب شيشه اي چيست؟ا   يكي از ملزومات دكوراسيون لوكس و مدرن ساختمان هاي امروز به حساب مي آيند. قيمت درب شيشه اي را در سايت قائم الكتريك مشاهده كنيد. همچنين درب ورودي ساختمان ها نيز براي حفظ امنيت عبور و مرور نيازمند تجهيزات راهبند است. قيمت راهبند  را از قائم الكترونيك به راحتي دريافت كنيدتيم نكته عمومي و عاميانه اين است كه در شيشه اي يا همان درب شيشه اي به درب اتوماتيك شيشه اي اشاره دارند. درب شيشه اي در انواع مختلف را از قائم الكترونيك بخواهيد.

تبليغات ميان متني

------------------------------------------------------------------------------------------------------

درب اتوماتيك كشويي

يكي از انواع درب اتوماتيك كه تقريباً در بيشتر مكان‌هاي عمومي كارايي و استفاده دارد، درب اتوماتيك كشويي است. از اين درب معمولاً براي محيط‌هاي كاري، اداري، تجاري و گاهأ براي ساختمان‌هاي مسكوني استفاده مي‌شود. در  واقع فارغ از تجاري يا مسكوني بودن محل استفاده، كاربرد اين نوع درب‌ها بيشتر در مكان‌هايي است كه از عبور و مرور زيادي برخوردارند. درب اتوماتيك كشويي، داراي يك حسگر جهت تشخيص حضور افراد در مقابل درب بوده كه موجب باز و بسته شدن اتوماتيك درب مي‌شود.

 

مزاياي استفاده از درب اتوماتيك شيشه اي

تمام مجموعه‌هاي كاري به دنبال كسب رضايت مشتري و ارباب‌رجوع هستند. در واقع اين مشتري‌ها هستند كه به يك كسب‌وكار اعتبار مي‌بخشند. هر نوع امكاناتي كه بتواند دسترسي آسان را در اختيار مشتري‌ها قرار دهد، نوعي سرويس‌دهي به مشتري تلقي مي‌شود. درب اتوماتيك مي‌تواند تردد افراد به يك مكان را بسيار آسان‌تر از زماني كند كه يك درب معمولي در آنجا نصب‌ شده باشد. اين موضوع زماني پررنگ‌تر جلوه مي‌كند كه كودكان، افراد سالمند، افرادي كه ناتواني‌هاي حركتي دارند و ... بخواهند وارد يك مجموعه شوند. توان جسماني اين عزيزان معمولاً كمتر از افراد عادي است و نصب درب اتوماتيك، رفت‌وآمد اين عزيزان را بسيار ساده‌تر خواهد كرد. همچنين افرادي كه از ويلچر يا عصا نيز استفاده مي‌كنند هم به‌سادگي مي‌توانند از طريق درب اتوماتيك، رفت‌وآمد كنند.

درب‌هاي اتوماتيك در مدل‌ها، طرح‌ها و رنگ‌هاي مختلفي توليد مي‌شوند كه هر كدام براي مكان و موقعيت خاصي مفيد و كاربردي هستند. درب اتوماتيك شيشه‌اي به‌عنوان يكي از انواع درب‌هاي اتوماتيك پركاربرد شناخته مي‌شود. اين روزها استفاده از درب اتوماتيك شيشه‌اي بسيار مرسوم شده است و آن‌ها را در بسياري از ساختمان‌ها مشاهده مي‌كنيد. برخي از مكان‌هايي كه در آن‌ها از اين درب‌ها استفاده مي‌شود عبارت‌اند از:

  •  ترمينال‌ها، فرودگاه‌ها و ايستگاه راه‌آهن
  • بانك‌ها
  • ادارات
  • سازمان‌ها و بسياري از مجموعه‌هاي كاري
  • هتل‌ها
  • سالن‌ها
  • كافه‌ها و رستوران‌ها

به‌طورمعمول درب‌هاي اتوماتيك در هر مكاني نصب مي‌شوند. در هر مكاني كه احساس مي‌كنيد نياز به نصب درب اتوماتيك وجود دارد، مي‌توانيد از آن‌ها بهره ببريد. اين درب‌ها بسياري از ضعف‌هاي درب‌هاي قديمي را كاهش داده‌اند و البته براي خريد درب‌هاي اتوماتيك، بايد بودجه‌ي بالاتري نيز در نظر بگيريد. هزينه‌هايي كه خرج خريد درب اتوماتيك مي‌كنيد، مزاياي زير را براي شما به همراه خواهد داشت:

  •  سهولت رفت‌وآمد براي كودكان، افراد سالخورده، افرادي كه ضعف فيزيكي و حركتي دارند و ...
  •  افزايش بهداشت فردي و عمومي با نصب درب اتوماتيك
  • كمك به كاهش هزينه‌ها و ذخيره انرژي

نحوه‌ي عملكرد درب اتوماتيك

در واقع تشخيص فرد توسط سنسور، نقطه‌ي شروع عملكرد درب اتوماتيك است و پس‌ از آن درب بايد باز يا بسته شود. سنسورهاي درب به يك درايو الكترونيكي متصل مي‌شوند كه اين درايو از طريق يك درايو كمكي يا چرخ‌دنده به هيئت‌رئيسه‌هاي درب متصل مي‌شود. چرخ‌دنده‌ها توسط كمربندهاي لاستيكي حركات باز و بسته شدن درب را تنظيم مي‌كنند و در ادامه به‌وسيله‌ي غلطك‌هايي كه در زير درب قرار دارند، درب اتوماتيك به‌راحتي باز و بسته مي‌شود.

اين روزها درب‌هاي اتوماتيك بسيار راحت و كاملاً امن توليد مي‌شوند و همواره توليدكنندگان در بخش‌هاي تحقيق و توسعه‌ي خود، به دنبال راه‌هايي هستند كه آن را زيباتر و درعين‌ حال كارآمدتر كنند. ممكن است در آينده‌اي بسيار نزديك، شاهد توليد درب اتوماتيك با قابليت‌ها و سطح هوشمندي بالاتري باشيم و درب‌هاي امروزي به نظرمان ساده و معمولي به نظر برسند.

شركت قائم الكترونيك به‌عنوان پيشگام در صنعت درب‌ شيشه اي با مجموعه‌اي متشكل از كارشناسان و تكنسين‌هاي مجرب در حوزه‌ي مهندسي الكترونيك، با هدف انجام خدمات مطلوب در حفظ، نگهداري و پشتيباني روزافزون در راستاي كسب رضايت مشتريان داخلـي و خارجي در خدمت شما سروران گرامي مي‌باشد. همچنين شركت قائم الكترونيك ارائه دهنده بهترين و با كيفيت ترين انواع راهبند پاركينگ است با مراجعه به سايت اين شركت مي توانيد ليست قيمت درب شيشه اي و ديگر محصولات را مشاهده كنيد.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

تبليغات ميان متني

براي خريد محصولات تخصصي نياز داريد كه از يك مرجع كاملا متخصص مشاوره بگيريد. هموطنان ايراني مي توانند انواع جك برقي و قيمت جك برقي را در سايت  قائم الكترونيك دنبال كنند. / انواع دوربين مداربسته و نماترموود و تجهيزات شبكه را نيز ديگر محصولات شركت قائم است.

همچنين مي توانيد كركره برقي و قيمت كركره برقي را در وبسايت قائم الكترونيك و از كارشناسان اين شركت استعلام كنيد. ما 24 ساعت شبانه روز آماده خدمت به شما عزيزان هستيم. همچنين انواع پرده برقي را نيز مي توانيد از قائم الكترونيك بخواهيد./

تبليغات ميان متني

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.