جمعه ۳۱ فروردین ۰۳

3 قانون طراحي براي دوستان

طراحي و بهينه سازي سايت

3 قانون طراحي براي دوستان

۴۲ بازديد

مايك كاپتانويچ، موسس Reef Light Interactive در كار، براي خانواده و دوستان خود تجربياتي ارزشمند به دست آورده است. او در اينجا 3 قانون طلايي خود را بيان مي كند كه آرزوي دانستن آنها را در گذشته دارد.

اغلب ما با اين عبارت آشنايي داريم حساب كار را از حساب دوستي جدا كنيد. برخي از ما به اين مطلب توجهي نمي‌كنيم. متأسفانه من نيز يكي از اين افراد هستم. همه مي‌دانيم كه نتيجه كار مي‌تواند بسيار مطلوب و يا بسيار نامطلوب باشد و تأثيرات آن بر رابطه دوستي نيز در هر دو موقعيت مي‌تواند بسيار شگرف باشد.

اگر شير آب آشپزخانه من دچار مشكل شود، من با تماس از دوست لوله كش خود خواهم خوست اين مشكل را رفع كند؛ و اين لطفي ساده از طرف يك دوست به دوست ديگر است. اما وقتي صحبت از طراحي است، بحث متفاوتي در پيش است. درخواست‌ها با تعاريف و توصيفات طولاني همراه خواهد بود؛ لذا همكاري طولاني مدت مي‌شود. در چند سال گذشته، موقعيت كار با دوستان و آشنايان براي من به وجود آمده است. مي‌توان گفت؛ در تمامي اين تجربيات ناموفق و سرخورده بوده‌ام. دوستان خوبي را از دست داده و يا ارتباط با آنان دچار مشكل شده است. در اين رابطه همه سرزنش‌ها را متوجه خود و نه آن‌ها مي‌دانم. بر اساس تجربيات شخصي من، 3 قانون طلايي در اين رابطه وجود دارند. كه من آرزوي دانستن آن‌ها را قبل از اتمام تجربيات داشتم.

1- ارتباطات را مديريت كنيد.

هيچ يك از ما تماس يك مشتري در شب تعطيل را بر نمي‌تابيم. در رابطه با زمان تعيين شده براي مكالمات كاري و مكالمات خصوصي با مشتريان با صراحت حرف بزنيد. اگر شما در ساعات مابين 9 تا 5 بعد از ظهر كار مي‌كنيد، اين زمان را به مشتري دي كنه كنيد. هيچ استثنايي وجود ندارد. بدين معنا كه وقتي با دوست خود در يك عصر شنبه زيبا به گردش رفته‌ايد، در مورد پروژه هاي كاري خود صحبتي به زبان نخواهيد آورد. همين طور وقتي به خانه‌ي دوست خود به شام دعوت شده‌ايد، مسائل كاري را فراموش كنيد. در صورتي كه زنگ تلفن شما بعد از 9 شب به صدا درآمد و آن سوي خط دوست شما منتظر دانستن وضعيت پروژه كاري خود است، او در واقع در حال تخريب زندگي خصوصي شماست. از اين پس مطمئن باشيد شام با خانواده براي شما مفهومي نخواهد داشت. رويدادهاي اجتماعي تبديل ديگر براي شما رويدادهاي اجتماعي نخواهند بود و زندگي شما تركيبي نابهنجار از اين دو خواهد شد.

 

2- استثناها را مديريت كنيد.

همان طور كه با صراحت تمام با مشتريان خود صحبت مي‌كنيد، در صحبت با دوستان و آشنايان نيز از اين قانون پيروي كنيد. در صورتي كه خواهان پايايي و سرپا ماندن رابطه خود با دوستتان هستيد، از طفره رفتن حين موضوع خودداري كنيد. در صورتي كه به مشتري خود قول تغيير و تحولي ويژه در سفارش او را نمي‌دهيد، اين كار را در مقابل دوست خود نيز انجام ندهيد. اگر شما در كنترل ارتباطي با مشتريان از خود راضي هستيد و خود را در اين زمينه توانا مي‌بينيد، فقط كافي است با دوستان، اعضاي خانواده و آشنايان نيز به همان شكل عمل كنيد.

 

3- از تعطيل كردن پروژه هراس نداشته باشيد.

اگر خود را در موقعيتي مي‌بينيد كه زمان بسته شدن پروژه به دلايل مختلف اعم از فني و... فرارسيده است، موقعيت را غنيمت شمرده و فقط به خاطر اينكه طرف ديگر پروژه يك دوست است پروژه را ادامه ندهيد و قبل از پايان يافتن دوستي خود، پروژه را متوقف كنيد. خود را در معرض تحمل بارهاي نامتعارف قرار ندهيد. همان طور كه با مشتريان برخورد مي‌كنيد، همان‌گونه كه مبالغ را در قبال انجام خدمات از ايشان دريافت مي‌كنيد، دوستان را نيز بپروريد. كار بيشتر در قبال دستمزد كمتر به هيچ وجه شما را راضي نكرده و دوستان نيز به كيفيت كار شما پي نخواهند برد.

سه قانوني كه در بالا آورده شد، حاصل تجارب شخصي من در زمينه كار براي دوستان و آشنايان است. دانستن آن‌ها قطعاً باعث نتايج بهتري براي همگان خواهد بود. حكايت ثواب و كباب حكايتي آشناست با بكار بستن اين قوانين خود را در ورطه آن نيندازيد. پس اگر مي‌خواهيد به دوستي خود و دوستان خود لطفي كرده باشيد؛ ارتباطات را مديريت كنيد، استثناها را مديريت كنيد و بدانيد چه وقت، زمان مناسب براي انجام چه كاري است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.