یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۰۳

دوربين PTZ / قيمت دوربين مداربسته اسپيد دام

۱۳۰ بازديد


دوربين PTZ / قيمت دوربين مداربسته اسپيد دام

 

دوربين PTZ : دوربين هاي اسپيد دام كه با نام هاي دوربين مداربسته گردان يا دوربين PTZ نيز شناخته مي شوند از جمله دوربين هاي مداربسته پر كاربرد براي نظارت دقيق بر مناطق مختلفي شهري به حساب مي آيند. قابليت هاي چرخش به صورت افقي و عمودي در اين دوربين ها باعث مي شود كه مسئولين نظارتي بتوانند مناطق وسيعي را مورد بررسي و نظارت قرار دهند. همچنين يك قابليت منحصر به فرد ديگر اين دوربين ها توانايي زوم اپتيكال دوربين مداربسته براي تصوير برداري از اجسام بسيار دور با كيفيت بالاي تصوير است. همانطور كه گفتيم موارد مهم استفاده از اين دوربين ها در بحث نظارت و مانيتورينگ فضاهاي شهري و خصوصي در يك منطقه وسيع است. نحوه عملكرد كلي اين دوربين ها نيز به اين صورت است كه كاربر در تنظيمات دوربين يك يا چند preset تعريف مي كند و از اين طريق دوربين بر اساس يكسري دستور العمل ها تصوير برداري خود را انجام مي دهد.

 

 

براي مشاهده قيمت انواع دوربين هاي مداربسته PTZ به صفحه محصولات به آدرس روبرو مراجعه كنيد.                     قيمت دوربين مداربسته اسپيد دام

 

  دوربين PTZ چيست؟

دوربين هاي اسپيد دام كه با نام PTZ نيز شناخته مي شوند در اصل مخفف شده عبارت Pan Tilt Zoom  هستند كه هر كدام از اين واژه ها اشاره به قابليت هاي اين دوربين دارند. واژه Pan به توانايي چرخش به سمت چپ و راست دوربين اشاره دارد، Tilt  حركت عمودي دوربين مداربسته را بيان مي كند و واژه Zoom نيز قدرت بزرگ نمايي دوربين مداربسته اسپيد دام را بيان مي كند. پس تا اينجا فهميديم كه به دليل توانايي اين دوربين ها در چرخش به جهات مختلف و امكان تصوير برداري با كيفيت از اجسام بسيار دور به آنها دوربين هاي گردان نيز مي گويند.

 

يكي از مهمترين كاربردهاي دوربين هاي مداربسته PTZ استفاده گسترده از اين دوربين ها در تيم هاي نظارت تصويري شهري براي نظارت دقيق تر بر فضاهاي پر رفت و آمد است. همان طور كه گفته شد قدرت زوم كردن اين دوربين ها بسيار بالا است و در نتيجه براي تعقيب سوژه هاي انساني و اتوموبيل ها در مسافت هاي بسيار زياد مورد استفاده قرار مي گيرد. نكته مهم در استفاده از دوربين هاي اسپيد دام در چنين مكان هايي اين است كه اين دوربين ها را هم مي توان از طريق اپراتور هاي انساني مديريت كرد و هم مي توان با بكارگيري قابليت هاي pRESET برنامه هاي اجرايي دقيق براي اين دوربين ها تعريف كرد تا بر اساس برنامه اقدام به ضبط تصاوير كند.

 

مزاياي دوربين مداربسته اسپيد دام

 

  • امكان نظارت بر فضاهاي بسيار وسيع تنها با استفاده از يك دوربين اسپيد دام
  • قابليت تعقيب خودكار يا همان (Auto Tracking)
  • مجهز به زوم اپتيكال كه توانايي بزرگ نمايي تصاوير بدون افت كيفيت را ايجاد مي كند
  • قابليت تنظيم و برنامه ريزي براي جهت چرخش، ميزان زوم و زمان اجراي عملكردهاي مختلف

 

قابليت تعقيب خودكار دوربين اسپيد دام ( Auto Tracking )

قابليت تعقيب خودكار به اين معنا است كه دوربين گردان بر حسب پارامترهاي تعريف شده سوژه را تشخيص مي دهد و تا زمان خارج شدن از ديد آن را تعقيب مي كند و تمامي حركاتش را ثبت مي كند. اين ويژگي در دوربين هاي اسپيد دام جديد هايلوك وجود دارد و شما مي توانيد از آن براي تعقيب سوژه هاي مورد نظرتان استفاده كنيد.

 

  زوم اپتيكال دوربين PTZ

Z  انتهاي اسم اين دوربين مخفف ZOOM است. زوم به كار گرفته شده در اين دوربين زوم اپتيكال است كه به معني زوم بر اجسام دورتر بدون كاهش كيفيت است. تنها دوربين هايي با لنز متغير مي توانند از زوم اپتيكال پشتيباني كنند كه تمامي دوربين هاي اسپيد دام داراي لنز متغير مي باشند. در كاتالوگ دوربين مداربسته زوم اپتيكال را با ضريب X نمايش داده مي شود. به طور مثال 20X به معني اين است كه دوربين مي تواند تا 20 برابر فاصله تا سوژه بر روي آن زوم كند. زماني كه شما از زوم اپتيكال استفاده كنيد ديدتان محدودتر خواهد شد و جزئيات بيشتري را مي بينيد.

قابليت Preset دوربين PTZ

با به كارگيري اين قابليت مي توانيد يك الگوي رفتاري براي دوربين اسپيد دام تعريف كنيد. به عنوان مثال مي توان ميزان چرخش، زواياي چرخش، زمان هاي مختلف چرخش(براي مثال بعد از 5 دقيقه گردش به چپ يا راست…)، زوم دوربين و … را براي دوربين تنظيم نمود. با استفاده از اين قابليت دوربين به صورت خودكار طبق الگوي رفتاري تعيين شده از سمت كاربرد رفتار كرده و سوژه را تعقيب مي كند و ديگر نيازي به اپراتور نخواهيد داشت.

به طور مثال مي توانيد دوربين اسپيد دام را براي خط توليد مورد استفاده قرار بدهيد و براي آن Preset خاصي را تعريف كنيد كه تمام مسير خط توليد را رصد كرده و تصوير برداري كند، در نقطه ايي خاص زوم كند و يا چند ثانيه ايي متوقف شود و بعد مجددا شروع به حركت كند. در صورتي كه بخواهيد به صورت دستي دوربين را كنترل كنيدPreset  متوقف خواهد شد و زماني كه كارتان به اتمام برسد انجام دستوراتPreset  از سر گرفته مي شود.

 

ديد در شب دوربين گردان

براي آنكه تصاوير واضح و قابل قبولي داشته باشيم بايد نور كافي به لنز و از آنجا به چيپ تصوير دوربين بتابد تا تصويري قابل قبول در شب و يا تاريكي مطلق تشكيل شود. بعضاً افراد مجبور به نصب دوربين مداربسته در محيطي تاريك هستند كه نور كافي در دسترس دوربين قرار ندارد تا تصاوير واضحي را به ثبت برساند اما با وجود ال اي دي هاي مادون قرمز به كار گرفته شده در طراحي دوربين هاي اسپيد دام ديگر نيازي نيست نگران نور محيط باشيد. عموماً دوربين PTZ داراي ديد در شب 100 الي 500 متر است كه با چك كردن ديتا شيت هر محصول داخل سايت شركت توليد كننده مي توانيد ميزان برد ديد در شب آن را در يابيد.

دوربين گردان مي تواند به واسطه ديد در شب IR, EXIR, COLORVU تصاوير با كيفيت و قابل قبولي را در نور كم و يا تاريكي مطلق شب ارائه بدهد. تفاوت اين سه تكنولوژي ديد در شب تنها در كيفيت تصاويري است كه ثبت مي كنند، ديد در شب EXIR تصاوير سياه و سفيد با كيفيتي را در شب ثبت مي كند اما ديد در شب COLORVU  تصاوير رنگي را در شب ضبط مي كند كه مي تواند براي بررسي جزئيات تصادف، جنايت و… مهم و كاربردي باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.