شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

طراحي سايت با قالب گرافيكي زيبا

طراحي و بهينه سازي سايت

طراحي سايت با قالب گرافيكي زيبا

۴۳ بازديد

نگاه بصري و تصويرگري و رويكردي كه به آن وجود دارد مربوط به حال حاضر نيست، بلكه اين امر از دوره باستان مهم قلمداد شده است و در سفالينه هاي شوش و نگارگري هاي كتب قديمي قابل مشاهده و درك است. از همان زمان بلكه قبل تر از آن عنصر تصوير زباني يكسان داشته جوري كه شما اگر يك  مفهوم را ميخواهيد منتقل كنيد مثلا اينكه در منطقه جنگل آتشسوزي ممنوع است براي تفهيم آن بايد چند زبان داشته باشيد تا بتوانيد آن را به مخاطب خود منتقل كنيد اما همين موضوع را با يك تصوير و تابلوي مخصوص و علايم استاندارد به راحتي ميتوانيد بفهمانيد.  پس عنصر گرافيكي تاثير سريع تر و عميق تري دارد. حال اينكه در صنعت تبليغات چه جايگاهي دارد اين براي ما بسيار داراي اهميت است. اما در صنعت تبليغات آثار تصويري متفاوتي را ميبينيم مانند كارت هاي ويزيت، بروشور ها، تراكت هاي تبيغاتي و بيلبورد ها و ...اما مبحثي كه در اين مقاله براي ما قابل بحث و بررسي است بيشتر در حوزه اينترنت و فضاي مجازي است.

چرا بايد طراحي سايت گرافيكي تاثير پذير و زيبا داشته باشد؟

با پيشرفت جوامع، استفاده عوام مردم از اينترنت روز به روز افزايش يافته است و اكنون به يكي از قدرتمندترين و پرمخاطب‌ترين رسانه‌ها تبديل شده است و اين رسانه قدرتمند جز ارتباط ديداري با مخاطب حالت ديگري ندارد. سوال اينجاست كه ما صفحات اينترنتي و وب سايت ها را به چه سبكي طراحي كنيم تا كاربري كه وارد سايت ما ميشود ارتباط خوب و مثبتي با آن برقرار كند؟ بالاخره هدف ما از طراحي سايت جذب مخاطب است و مخاطب به هر دليلي كه وارد سايت شما شده است عناصر گرافيكي ميتواند در او اثر زيادي بگذارد، مسلما نمي‌توانيم انكار كنيم كه اين گرافيك است كه نهايتا ميزان تاثير و جذب مخاطب را تعيين مي‌كند. طراحي گرافيك سايت فقط نقش تزئيني و جانبي را در يك وب سايت ندارد. گرافيك صفحات وب در مرحله اول بايد سهولت دسترسي و نظم دهي به محتوا را تضمين كند و بعد به جنبه هاي تزئيني بپردازد استفاده از طراحي وب سايت مناسب و گرافيك حرفه اي و با كيفيت در آن باعث مي شود كسب و كار شما حرفه اي تر به نظر برسد. اصولاً به حرفه اي ها بيشتر اعتماد مي شود و اعتماد باعث فروش بيشتر خواهد شد.

 

گرافيك وب سايت

 

در درجه اول گرافيك وب سايت نوعي نظم دهنده است اينكه چشم ما صفحه ايي آراسته را ببيند به همين دليل است كه وب سايت ها قبل از شروع، اتود هاي وايرفريم زده ميشود تا طبقه بندي شود و سلسله مراتب ها براي مخاطب برنامه ريزي ميشود.
در تمامي اين موارد بايد بحث روانشناسي رنگ ها را در نظر بگيريم،طراحي گرافيك در وب سايت قطعا نبايد بر اساس سليقه شخصي باشد، بلكه بايد مواردي خاصي را در آن منظور كنيم مثل اينكه آن وب سايتي كه ميخواهد طراحي شود دقيقا چه كاربردي دارد و نوع كاربري آن چيست؟ يك صفحه تجاري است؟ يك صفحه مورد مطالعه است ؟ يك صفحه فروش است؟ يك صفحه فرود است؟ تمام اين ريز بيني ها بايد باشد حتي اين كه جنس مخاطب شما چيست؟ گروه سني آن چيست؟
در مبحث روانشناسي رنگ ها بايد بدانيم كه چه نكاتي باعث جذب مخاطب ميشود و چه نكاتي را رعايت كنيم تا گيرايي خاصي در مخاطب داشته باشد،حتي استفاده از يك رنگ ميتواند در ناخودآگاه مشتري تاثي مثبت و منفي جهت خريد يا عدم خريد از سايتي را ميتواند داشته باشد.
براي مثال در چند سال اخير و با گسترش روزافزون وبسايت‌هاي دولتي، شاهد سطح گرافيكي بسيار پاييني در اكثر اينگونه وبسايتها هستيم. اين به خاطر آن است كه مسئولان معمولا طراحي و راه اندازي وبسايت را به مهندسان متخصص حوزه برنامه نويسي وب مي‌سپارند و از اهميت گرافيك سايت و طراحي وب غافل مي‌مانند. به طوري كه بسياري از كاربران اينترنت هنگام مراجعه به اينگونه وبسايتها دچار نوعي تشويش بصري مي شوند.
طراحي گرافيك سايت يكي از نكاتي است كه موجب جذب بازديد بيشتر و به طبع آن كسب درآمد بالاتر براي يك وب سايت اينترنتي مي شود ، طراحي گرافيك سايت شامل :

  • رنگ بندي
  • ساختار ارائه اطلاعات
  • تصاوير بكار رفته در طرح و حجم طرح گرافيكي

طراحي گرافيك سايت بايد مانند دكوراسيون بكار رفته در يك فروشگاه، موجبات جذب مشتريان بيشتر را فراهم آورد، البته بايد واقعا جوري باشد تا وقتي كاربري وارد سايتي ميشود با يك ساختار ملايم بصري روبه رو باشدو از شلوغي پرهيز شود.

 

واكنش گرا

 

همچنين در ساختاربندي طراحي گرافيك يك سايت بايد جدا از بحث زيبايي و جذبه به مورد طراحي واكنش گرا هم توجه كنيم يعني در طراحي گرافيك زيبا بايد جنبه كاربري آن هم توجه كنيم و براي تبلت ها و موبايل ها و ... هم بايد طراحي كنيم.يعني وب سايتي كه براي صفحات مانيتور هاي استناندارد طراحي مي شود بايد در ديگر ابزار ها قابليت انعطاف پذيري و واكنش گرايي را داشته باشد.
موردي كه بايد يك گرافيست وب سايت آن را رعايت كند هم راستا بودن با برنامه نويس است يعني مدل طراحي هم بايد بهينه باشد. به طور مثال اگر در يك صفحه نواري طولي را داريم مثلا در ابعاد ارتفاع 25 پيكسل و طول 2000 پيكسل و در اين نوار طولي رنگ يكسان است بهتر است به جاي استفاده از تصوير از كدنويسي بهره بگيريم جوري كه يك پيكسل را تكرار كنيم اينگونه در سرعت لود شدن سايت كمك موثري انجام داده ايم.

تبليغات درون متني/

اگر تمايل داريد براي شركت خود اقدام به طراحي سايت ارزان كنيد پيشنهاد مي كنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت طراحي سايت شركتي و  طراحي سايت فروشگاهي را مطالعه كنيد. من به شما پيشنهاد مي كنم خدمات طراحي سايت پيام آوا را براي اين كار نگاه كنيد. شركت پيام آوا بهترين و با كيفيت ترين خدمات طراحي سايت را در قالب طراحي سايت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه مي كند.

تبليغات درون متني

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.