دروپال يكي از ده ها سيستم مديريت محتواي (CMS) متن بازي هست كه براي انتشار و مديريت محتوا در وب مورد استفاده قرار مي گيرد.
دروپال يكي از ده ها سيستم مديريت محتواي (CMS) متن بازي هست كه براي انتشار و مديريت محتوا در وب مورد استفاده قرار مي گيرد.
دروپال نسخه 7.20 چندي پيش ارائه شد. اما حالا يك آپديت جديد از راه رسيده كه مشكلات نسخه 7.20 را حل مي كند. نسخه 7.21 برخي باگ ها و مشكلات با ماژول ها را حل نموده و تيم دروپال گفته در صورتي كه با نسخه 7.20 به مشكل برخورده ايد حتما به نسخه 7.21 ارتقا دهيد.
سيستم مديريت محتوا يا (CMS) Content Management System چيست؟
سيستم مديريت محتوا(CMS) ، نرم افزاري است كه به شما كمك مي كند تا مطالب خود را خلق كنيد، آنها را سازمان دهي و يا ويرايش كنيد، برخي از آنها را حذف يا غير فعال كنيد. همچنين اين مطالب مي توانند شامل تصاوير، متون، اسكريپت ها و يا هر چيز ديگري از اين نوع باشند .
اگر شما قصد ايجاد وب سايتي را داريد كه در آن حجم بسيار زيادي از اطلاعات بصورت روزانه ايجاد و ويرايش مي شود (مانند يك خبرگزاري)، به طور حتم شما به يك سيستم مديريت محتوا براي سايت خود نيازمنديد .
با ذكر يك مثال مفهوم سيستم مديريت محتوا را برايتان روشن تر مي كنم. فرض كنيد كه شما اكنون 200 كتاب در تخصص هاي مختلف داريد. حال به دنبال موضوع خاصي در بين اين كتاب ها هستيد. در مرحله ي اول شما نياز داريد تا اين كتب را در طبقه هاي كتابخانه اي دسته بندي كرده و طبقات را عنوان بندي كنيد. هر كتاب بسته به نوع و محتوايش در طبقه ي مخصوص به خود قرار مي گيرد. همچنين هر طبقه مي تواند به چند بخش تقسيم شود و بدين شكل جستجوي كتاب ها آسان تر گردد.
دروپال (Drupal) يك فريم ورك مديريت محتواست و تلاش دروپال بيشتر بر اين موضوع متمركز مي باشد كه خود را به عنوان يك فريم ورك مديريت محتوا معرفي كند تا صرفا يك نرم افزار مديريت محتوا
شما مي توانيد در كامپيوترتان نام و مشخصات هر كتاب و محل قرار گيري آن را وارد كنيد و همانند يك كتابخانه ي مجهز، در كمتر از چند دقيقه كتاب مورد نظر خود را در ميان آن حجم از كتاب ها پيدا كنيد. اما بدون چنين امكاناتي، آيا مي توانيد به راحتي در ميان آن همه كتاب به اطلاعات خود دست پيدا كنيد؟
عملكرد سيستم مديريت محتوا نيز همين طور است. شما مطالب خود را در آن ايجاد مي كنيد، آنها را در بخش ها و زير شاخه هاي مختلف قرار مي دهيد و براي ويرايش، حذف، جستجو و ساير عمليات ممكن بر روي آنها، از امكانات گوناگون نرم افزار مديريت محتوا كمك مي گيريد .
سيستم هاي مديريت محتواي زيادي مانند وردپرس، جوملا، دات نت نيوك، تايپو3 و ... وجود دارند كه براي استفاده برخي از آنها نياز به پروانه بهره برداري داريد. براي مقايسه سيستم هاي مديريت محتوا مي توانيد كليد واژه هايي مانند: Drupal vs. Wordpress يا Drupal vs. joomla و ... را در گوگل جستجو كنيد.
دروپال (Drupal) يك فريم ورك مديريت محتواست و تلاش دروپال بيشتر بر اين موضوع متمركز مي باشد كه خود را به عنوان يك فريم ورك مديريت محتوا معرفي كند تا صرفا يك نرم افزار مديريت محتوا. بر همين اساس محتوا در دروپال مفهمي بسيار گسترده دارد. و در اين سيستم از به كار گيري مصداق هاي جزئي از محتوا مانند مقاله يا غيره به عنوان مبناي اصلي محتوا اجتناب شده است و تلاش بر اين مي باشد كه كاربران هم همين رويكرد جامع را با محتوا داشته باشند. با توجه به در نظر گرفتن دروپال به عنوان يك چهار چوب مديريت محتوا، اين چهار چوب قابليت ارائه ي خروجي هايي را دارد كه خود به عنوان سيستم مديريت محتوا در نظر گرفته خواهند شد كه هر كدام استفاده هاي موضعي و موردي خود را در زمينه هاي خاص تعريف شده خواهند داشت.
اگر شما قصد ايجاد وب سايتي را داريد كه در آن حجم بسيار زيادي از اطلاعات بصورت روزانه ايجاد و ويرايش مي شود (مانند يك خبرگزاري)، به طور حتم شما به يك سيستم مديريت محتوا براي سايت خود نيازمنديد
دروپال (Drupal) در بالاترين سطح مفاهيم خود مفهومي تحت عنوان موجوديت (Entity) را مطرح مي كند. از مهمترين مصداق هاي موجوديت در دروپال مي توان از (كاربر) و (محتوا) نام برد. تلاش دورپال بر ايجاد يك ارتباط منطقي و موثر بين اين دو موجوديت در كل فرايند هاي سيستم خواهد بود. اين كه (كاربر) از ديد دروپال چيست؟ بايد گفت كه برداشت از موجوديت (كاربر) همان برداشت معمول در سيستم ها ديگر است. كاربران در دروپال افرادي هستند كه با اين سيستم ارتباط دارند مانند مدير يا ثبت نام شدگان يا بازديد كنندگان معمولي و غيره ... .
از ديگر مفاهيم وابسته در اين راستا مي توان به نقش كاربر و سطح دسترسي كاربر اشاره كرد. هر كاربر در دروپال داراي نقش خاصي مي باشد. قبل از تعريف كاربر جديد در دروپال شما بايد نقش هاي مورد نظر خود در سيستم را تعريف كنيد نقش هايي كه در قالب آنها، افراد در سيستم شما فعاليت خواهند كرد و حضور خواهند داشت.
بعد از مشخص شدن نقش هاي مورد نياز بايد مجوز هاي مربوطه به نقش را تعريف كنيم. مجوزهاي يك نقش شامل بايد ها و نبايد هاي عملكردي آن نقش مي باشد. بعد از مشخص شدن اين دو موضوع (نقش ها) و (مجوزهاي هر نقش) ما مي توانيم اقدام به تعريف كاربران جديد كنيم. به هر كاربر مي توان نقش يا نقش هايي رو اختصاص داد كه بر اساس بايد ها و نبايد هاي تعيين شده در آن نقش مربوطه مي تواند در سيستم شما فعاليت كند .
همان طور كه گفتيم موضوع اصلي دروپال مديريت چرخه فرآيندهاي مربوط به محتواست. منظور از چرخه فرآيندهاي محتوا در دروپال، درحقيقت چرخه حيات يك محتوا مي باشد كه شامل مراحل مختلفي مانند تعريف، ايجاد، رهگيري، ارائه، نمايش، بايگاني و غيره است. دروپال در هر يك از اين مراحل ابزارها و روال هاي مناسب و كارآمدري را معرفي مي كند.
- طراحي سايت شركتي
- طراحي سايت فروشگاهي
- طراحي سايت تهران
- طراحي سايت
- سئو سايت
- سئو
- طراحي وب سايت
- طراحي سايت شركتي
- طراحي سايت فروشگاهي
10. طراحي سايت تهران
11. طراحي سايت
12. سئو سايت