یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

اشتباهات مليوني املايي در متون آنلاين

۴۷ بازديد

بودجه اي كه صرف به كارگيري نويسندگان خوب مي شود به اندازه بودجه اي كه صرف متخصصين طراحي صفحات وب مي شود، اهميت دارد. امروزه آن اندازه كه به طراحي صفحات وب اهميت مي دهند به نگارش متون اهميت نمي دهند.

بر اساس گفته چارلز دانكمب (كارآفرين) در گزارشي از بي بي سي، املاي ضعيف برخي وب سايت‌ها، تا حد زيادي در خسارت‌هاي مالي كسب و كارهاي بزرگ موثر بوده و صنايع انگليسي را متحمل ميليون‌ها پوند، زيان مالي مي‌كند. بنا به گفته او؛ طبق تحقيقات آماري انجام شده بر وب سايت‌ها، يك فقره اشتباه املايي، مي‌تواند فروش يك كسب‌وكار را به نصف كاهش دهد. اين گزارش اضافه مي‌كند؛ كنفدراسيون صنايع انگلستان، نسبت به اين موضوع اعلام نگراني نموده و از صنايع زيردست خواسته تا نسبت به برگزاري دوره هاي آموزشي براي كاركنان ذي‌ربط، اقدام نمايند.

اين هشداري جدي براي طراحان و توسعه دهندگان وب خواهد بود؛ هميشه معضل نوشتار در وب سايت‌ها وجود داشته است. اگرچه لحاظ نمودن اين مورد؛ هميشه از ابتداي امر، مهم تلقي مي‌شود. اما در عمل بحثي متفاوت در پيش خواهد بود. در پروژه هاي بزرگ، عمدتاً افراد متخصص مأمور انجام كارهاي فني مهندسي مي‌شوند. اما معمولاً كار نوشتن به فردي شايسته اين امر، سپرده نمي‌شود. رلي آنت بيكر؛ در صورتي كه وب سايت شما، عهده دار حجم وسيعي از فروش باشد، لازم است محتوايي كه مردم با آن روبرو مي‌شوند، ارزش مطالعه داشته و توسط فردي آشنا به فن نوشتن، ويراسته شده باشد. چرا كه در غير اين صورت مانند طبلي توخالي به نظر خواهد رسيد. نوشتن وظيفه اي است كه در صورت درست انجام شدن، به زماني بسيار بيشتر از آنچه تخمين زده‌ايد، نياز دارد. ارزش يك نويسنده خوب، مثال زدني است. كار او بايستي به اندازه ديگر متخصصين ارج نهاده شود.

 

طراحي سايت تبريز، طراحي سايت املاك ، طراحي سايت پوشاك ،  طراحي سايت خودرو

طراحي سايت تركيه ،طراحي سايت اروميه،  طراحي سايت گرگان ، طراحي سايت همدان ، طراحي سايت اراك ،

اعتبار

در صورت عدم توجه به اين اخطار، شما وب‌سايتي با ظرفيت ريسك بالا در مقابل اين چالش، طراحي كرده‌ايد. بر اساس گفته آنت بيكر؛ «اگر شما توان مالي توليد محتوا و به‌روزرساني آن را نداريد، بهتر است قيد وب سايت خود را بزنيد. چرا كه بيشتر شبيه چاهي است كه پول خود را در آن ريخته و بازگشت سرمايه مورد انتظار خود را، از آن دريافت نخواهيد نمود». در حالي كه يك نويسنده خوب مي‌تواند در كوتاه مدت، به داد شما برسد، يك نوشته بد نيز توان تخريب وب سايت شما و درگير نمودن آن با زيان‌هاي متعدد در اندك زمان را داراست.

اشتباهات املايي مي‌تواند به اعتبار برند شما لطمه زده و خاطره اي ناخوشايند از شما در ذهن كاربر باقي گذارد. مليسا بِنت معتقد است، شركت‌هايي كه قصد سرمايه گذاري‌هاي كلان در برندينگ خود دارند، اما نسبت به جلوه و حضور آنلاين خود بي تفاوت هستند، دچار مشكلات عديده اي خواهند شد. چرا كه اغلب تصور مي‌كنند، محتواي وب سايت را مي‌توان يك شبه در منزل تهيه كرد. در حالي كه اين موضوع مي‌تواند اثرات بسيار مخربي بر احساس دريافتي بازديدكنندگان گذاشته و بازگشت آنان به وب سايت شما را غير ممكن كند. وي گفته است؛ اگر روزي به وب سايت شركتي مراجعه كنم و با ايرادات و اشتباهات نوشتاري مواجه شوم، نسبت به اعتبار محصولات آن شركت نيز ظنين خواهم شد.

نويسنده وب، جان مك گري با نظر بنت موافق است. او مي‌گويد؛ اگر شركتي نسبت به متون منتشره در وب سايت خود، بي اهميت باشد، چه تضميني وجود دارد كه سفارش و كالاي مورد درخواست مرا به سرعت ارسال كرده و يا حتي در زمان بروز مشكل براي آن، به تماس‌هاي تلفني من پاسخ دهد؟ همان طور كه مي‌دانيم، بسياري از شركت‌هايي كه به صورت آنلاين اقدام به فروش و داد و ستد مي‌كنند، هيچ گاه با مشتري خود ارتباط رو در رو ندارند. بنابراين تجربه اي كه مشتري در خريد از وب سايت بدست مي‌آورد، تنها راهي است كه مي‌تواند باعث ايجاد حس رضايت در او شود. «بار زيادي از اين احساس توسط متن، منتقل مي‌شود، كه بايستي به درستي انشاء شده و قابل فهم باشد».

استفاني هاي (نويسنده وب)؛ اختصار و ايجاز نيز از اهميت زيادي برخوردار است. «كاربران آنلاين دامنه تحمل كوتاهي دارند. آنان فقط مي‌خواهند از ماهيت يك مطلب مطلع شده و بدانند كه چرا آنان بايستي براي آن اهميت قائل شوند؟ بنابراين كسب و كاري كه فقط به توضيح مفصل در مورد محصولات خود بسنده مي‌كند، نسبت به برانگيختن مشتري در مورد چرايي اهميت محصولاتش توفيقي كسب نخواهد نمود». امروزه كسب و كارهاي هوشمند، در حال دوري جستن از بازاريابي اغراق آميز بوده و به سمت گسترش مقبوليت خود از طرق واقعي و قابل باور در حركت هستند. از مزيت‌هاي اين روش، تبديل كاربران به مشتريان آماده پرداخت خواهد بود.

 

داشتن ابعاد اجتماعي

در انتها بنت به اهميت اجتماعي شدن، پرداخته و لزوم ورود شركت‌ها به شبكه هاي اجتماعي بزرگ را يادآور شده است. اينكه ارتباطات موفق، رمز پيروزي و كسب اعتبار است. او در ادامه ايرادهاي نوشتاري را مخرب دانسته و آناني كه علاقمند به حفظ آبروي برند خود هستند را به استفاده از متخصصين دلسوز امر نوشتن دعوت نموده است.

 

 

تبليغات ميان متني 

بيشتر بخوانيد: طراحي سايت شركتي 

بيشتر بخوانيد: طراحي سايت  فروشگاهي

بيشتر بخوانيد: طراحي سايت تهران

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.