یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

تجهيزات حفاظت پيراموني در مدارس

طراحي و بهينه سازي سايت

تجهيزات حفاظت پيراموني در مدارس

۴۷ بازديد

 

سيستم هاي حفاظت پيراموني به تجهيزاتي اشاره دارند كه در اطراف يك محيط قرار مي گيرند تا امنيت آن محيط تامين شود. كاملا واضح است كه اين سيستم ها مي توانند بسيار پيچيده تعريف شوند و يا كاملا ساده باشند. همچنين ايجاد امنيت در اطراف يك محيط از دير باز مورد توجه و استفاده بوده است براي مثال ايجاد ديوارهايي در اطراف باغ ها، سيم هاي خاردار بر روي ديوار اماكن مهم و يا نرده هاي فلزي و غير فلزي از جمله سيستم هاي حفاظت پيراموني در قديم به حساب مي آيد. در اين مقاله ابتدا مفهوم حفاظت پيراموني را توضيح مي دهيم و سپس نكاتي در خصوص حفاظت پيراموني در مدارس براي شما بيان مي كنيم.

ابزار حفاظت پيراموني ذكر شده امروز هم استفاده گسترده دارند و براي مثال همه ما ديوارهاي حفاظت شده با سيم هاي خاردار را در اطراف اماكن حساس نظامي و صنعتي را ديده ايم اما امروزه در مكان هايي كه نياز به امنيت بالا وجود دارد در كنار اين سيستم هاي حفاظتي سنتي از تكنولوژي هاي روز دنيا نيز استفاده مي شود. به همين دليل يك رقابت بسيار بالا در اين خصوص شكل گرفته است تا تكنولوژي هاي نوين را در اين راستا به خدمت بگيرند. فناوري هايي مانند فيبر نوري، كابل هاي ارتعاشي، تكنولوژي مادون قرمز، آشكار ساز مايكروويو و ميدان الكترولستاتيك از جمله تكنولوژي هايي است كه مورد استفاده سيستم هاي حفاظت پيراموني قرار مي گيرد.

نكته مهم در خصوص فناوري هاي جديد مورد استفاده در صنعت حفاظت پيراموني اين است كه هر كدام از سيستم هايي كه براي حفاظت پيراموني به كار مي روند، داراي نحوه عملكرد متفاوتي هستند. بدين معني كه عملكرد سيستم حفاظت پيراموني مادون قرمز با حفاظت پيراموني فيبر نوري متفاوت است.

سيستم اعلام خطر پيراموني
استفاده از سنسورهاي RX/TX تا 250 متر
استفاده از سنسورهاي مونو تا 25 متر
استفاده از كابلهاي حساس ميكروفوني
استفاده از كابلهاي برقدار ( Electro Wire )
امكان استفاده از قفلهاي الكترو مگنتيك جهت دربهاي فنس
استفاده از كابلهاي مغناطيسي
امكان اتصال سيستم به سامانه مداربسته

تجهيزات حفاظت پيراموني در مرزهاي مجموعه مورد حفاظت نصب مي شوند كه اين سيستم ها علاوه بر تاسيسات صنعتي و شهري در مرزها، فرودگاه ها، زندان ها، نيرو گاه هاي هسته اي و … به كار گرفته مي شوند.

سيستم هاي كاربردي در حال حاضر در بازار وجود دارند كه  براي بسياري از محوطه هاي كوچكتر نيز مناسب و مقرون به صرفه هستند. مكان هايي مانند كارگاه هاي موقت ساختماني، معادن و يا تصفيه خانه هاي آب از جمله مواردي هستند كه مي توانند براي بهبود حفاظت پيراموني خود از اين سيستم ها استفاده كنند. توصيه ما اين است كه در پيرامون محوطه چنين اماكني از آشكار ساز هاي تردد استفاده شود تا به محض ورود افراد مزاحم خرابكار هشدار ايمني به مسئولان حفاظت داده شود.

بر اساس يك اصل كلي در خصوص تامين امنيت پيراموني اماكن مختلف، سطح حفاظت مورد نياز هر مكان بر اساس خطرات احتمالي ناشي از تردد هاي غير مجاز بايد در نظر گرفته شود. در يك حالت ايده ال طرح حفاظتي يك مجموعه بايد شامل لايه هاي مختلف و برگرفته از سيستم هاي سنتي و همچنين استفاده از تكنولوژي هاي روز دنيا براي ايجاد حفاظت آن محيط باشد. براي مثال كاملا واضح است كه حفاظت پيراموني براي يك محيط مانند فرودگاه ها ي بين المللي با حفاظت پيراموني در مدارس كاملا متفاوت خواهد بود.

 

بيشتر بخوانيد:   هايك ويژن    نصب دوربين مداربسته     تي وي تي   قيمت دوربين مداربسته   دوربين اچ دي

سيستم هاي حفاظت پيراموني در مدارس

مدارس نقشي كليدي در ساختن آينده كشورها و جوامع دارند. به دنبال بازگشايي كلاس هاي درس، جوانان محصل به مراكز آموزشي بازگشته اند. آنان بار ديگر با انگيزه به تحصيل ادامه مي دهند تا مهارت و دانش كسب كنند. مدارس نيازمند زيرساخت هاي حفاظتي هستند تا از بچه ها محافظت نمايند. مهم تر اينكه محيط پيراموني امن كه اجازه نفوذ افراد بيگانه و غيرمجاز را نمي دهد، تضمين مي كند كه مراجعين، والدين و دانش آموزان بتوانند در محيطي اجتماعي با يكديگر تعامل داشته باشند؛ بدون احساس ناراحتي و جدايي از سايرين. بنابراين نصب و راه اندازي تجهيزات حفاظت پيراموني در مدارس از ضرورت قابل توجهي برخوردار است.

با اين حال، اگرچه ايمني اغلب دغدغه اصلي والدين است، اما با وجود محدوديت هاي مالي و بودجه اي و تخصيص سرمايه محدود به حفظ ايمني در برابر كرونا، برنامه هاي مهم راه اندازي تجهيزات حفاظت پيراموني مورد بي توجهي قرار مي گيرند.

هدف از نصب و راه اندازي فنس پيراموني ، محدود كردن ورود و خروج افراد غيرمجاز در محوطه مدرسه است و فنس ها بايد متناسب با اين هدف طراحي شوند.

راهكارهاي جذاب و كاربردي تجهيزات حفاظت پيراموني

برخلاف فنس ‌هاي پرچ شده معمولي، فنس پيراموني جديد هم ظاهري زيبا دارد و هم كاربردي است. به علاوه به استاندارد LPS 1175 SR1 نيز مجهز مي باشد.

سبك و ظاهر فنس پيراموني بايد حفاظت و ايمني مدرسه را تضمين نموده و همزمان نبايد تأثيري روي زيبايي ظاهري فضاي مدرسه داشته باشد. اين فنس ها به عنوان بخشي از فضاي مدرسه، بايد زيبا و كاربردي بوده و در عين حال به دانش آموزان احساس محصور بودن در فضايي مشابه زندان را انتقال ندهد.

پيشنهاد مي شود كه فنس هاي پيراموني:

  • حداقل 2 متر ارتفاع داشته باشند
  • مقاوم به خرابكاري و مستحكم باشند
  • در زمين به صورت مستحكم نصب شده باشند
  • در ابعاد گوناگون قابل نصب بوده و
  • قسمت بالايشان به گونه اي باشد كه نتوان از روي آن رد شد

دسترسي به تمام نقاط با گيت دسترسي

به طور كلي مي توان در خصوص سيستم هاي حفاظت پيراموني در مدارس چنين گفت كه فنس هاي پيراموني اين اماكن بايد حداكثر حفاظت را از گيت هاي دسترسي ايجاد كند. كاملا واضح است كه هر مركز آموزشي براي سهولت تردد استفاده كنندگان بايد چند درب ورودي داشته باشد اما از سوي ديگر تعداد اين درب هاي ورودي بايد تا حد امكان كم باشد تا كنترل تردد مراجعين با سهولت بيشتري صورت گيرد. بنابراين ميان حفاظت پيراموني و همچنين تسهيل ورود و خروج مراجعين بايد يك تعادل در تعداد درب هاي ورودي ايجاد شود.

گيت هاي خودكار و دستي

بهترين راهكار براي استفاده از گيت ها در مدارس تركيبي از گيت هاي خودكار و دستي است. گيت ها ي خودكار امكانات بسيار بيشتري به شما ارائه مي دهند اما در اين ميان گيت هاي دستي و مكانيكي نيز مزيت هاي خاص خود را دارند. براي مثال گيت هاي دستي نصب آسان تري دارند، ارزان قيمت تر هستند و چون به برق نيازي ندارند در صورت قطع شدن برق مجموعه امكان خروج بدون دردسر را براي شما مهيا مي كنند. در مقابل گيت هاي خودكار مي توانند به تجهيزات اكسس كنترل راه دور و ريدر هاي كارت مجهز شوند كه در مجموع سيستم حفاظت شما را تقويت مي كنند. همچنين گيت هاي خودكار مستحكم و سنگين هستند و در نتيجه ورود غير مجاز و به زور از آنها غير ممكن مي شود.

ارائه حفاظت كافي با تجهيزات حفاظت پيراموني در مدارس

نسل جديد و فرزندان ما بايد بتوانند در يك محيط امن و بدون تهديد ها ونگراني ها به يادگيري و تمركز بر روي مفاهيم مدارس بپردازند. بنابراين راهكارهاي حفاظت پيراموني در مدارس مي تواند خيال مديران و والدين را از هر نظر راحت كند تا در هنگامي كه فرزندان خود را به مدارس مي سپارند خيالشان از امنيت آنها راحت باشد. به همين دليل اين مسئوليت بر عهده مديران آموزشي و مدارس است كه از بهترين شركت ها با تكنولوژي هاي روز دنيا خدمات حفاظت پيراموني را در جهت بالا بردن امنيت اماكن آموزشي دريافت كنند.

بيشتر بخوانيد: هايك ويژن تهران  نصب دوربين مداربسته    

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.