یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

تحقيقات بازار و شناخت بازار

طراحي و بهينه سازي سايت

تحقيقات بازار و شناخت بازار

۳۸ بازديد

چگونه از فعاليت رقبا و رويدادهاي بازار آگاه باشيد

 

مبناي تحقيقات موفق بازار و فعاليت رقبا ، تحليل دقيق و ارائه پاسخ هاي صحيح به سوالات مناسب است .

1. مشتري شما كيست

در حال حاضر چه كسي محصولتان را مي خرد؟ در گذشته چه كسي آن را مي خريد؟ احتمال دارد در آينده چه كسي آن را بخرد؟ سن، سطح تحصيلات، درآمد، سلايق يا الگوهاي مصرف فعلي، شغل و ساختار خانواده آن ها چگونه است؟ اين ها مشخصات جمعيت شناختي مشتري است، يعني عواملي كه قابل مشاهده هستند و نقطه شروع همه تحقيقات بازار به شمار مي آيند. همچنين بايد مشخصات روانشناختي مشتريان را بدانيد كه شامل افكار، احساسات، ارزش ها، نگرش ها، علايق، نيازها، اميدها، روياها، جاه طلبي ها و آرزوهاي آن ها مي شود.

۲. مشتري شما كجاست

جغرافيا نيز در تعيين زمان و نحوه بازاريابي محصول يا خدمت مهم است. مشتري شهري يا روستايي است؟ در محله هاي ثروتمند سكونت دارد يا در مناطق متوسط؟
اولين مغازه شيريني فروشي دِبي فيلدز با شكست روبه رو شد. او كه دانشي درباره بازاريابي خرده فروشي نداشت، مغازه اش را در يك خيابان فرعي و چند قدم دورتر از چهارراه اصلي افتتاح كرد كه به ندرت كسي از آنجا عبور مي كرد. در نتيجه هيچ كس به مغازه او نمي آمد و شيريني هاي كمي مي فروخت. وقتي دومين فروشگاه «ميسيز فيلدز» را افتتاح كرد، اجاره بيشتري مي پرداخت، اما مغازه اش در خيابان اصلي واقع شده بود. مردم مرتب مقابل مغازه اش در رفت وآمد بودند و نمي توانستند از شيريني هاي خوشمزه پشت ويترين چشم پوشي كنند. خانم دبي فيلدز خيلي زود بيش از ۳۰۰ فروشگاه افتتاح كرد و ثروتي معادل ۵۰۰ ميليون دلار به دست آورد.

۳. مشتري چگونه خريد مي كند

سومين سوال مشخص مي كند كه مشتري معمولا محصول شما را از چه طريقي مي خرد؛ پست مستقيم، عمده فروشي، خرده فروشي يا به صورت آنلاين؟
به گفته ناپلئون هيل «هرگز سعي نكنيد فطرت بشر را نقض كنيد و پيروز شويد». منظور اين است كه بشر مخلوق عادت است. افراد عادت كرده اند به روشي خاص خريد كنند. تغيير عادت خريد محصول يا خدمت به روشي غير از روش فعلي بسيار زمان بر است. البته هميشه استثنا وجود دارد. آمازون را در نظر بگيريد. مردان و زنان پرمشغله با مسئوليت هاي فراوان كاري و خانوادگي مي توانند با سفارش محصول يا خدمت از آمازون، آن را سريع تر دريافت كنند تا اينكه در وقت آزاد بسيار محدود خود به فروشگاه بروند و آن محصول يا خدمت را حضوري بخرند.

شهرنت شبكه اجتماعي خريد و فروش كالا و خدمات. شهرنت فروشگاهي به وسعت شهر شماست. در اپليكيشن شهرنت شما مي توانيد با توليد محتوا و به ازاي لايك و كامنت هاي دريافتي خود درآمد مستقيم ريالي داشته باشيد.

اپليكيشن شهرنت اولين فروشگاه ساز   در فضاي اپليكيشن است كه همزمان با امكان     فروشگاه ساز آنلاين براي همه كسب و كارها در كل ايران اين امكان را براي شما ايجاد كرده است كه بتوانيد با ايجاد محتواي در فضاي اين اپليكيشن به شكل مستقيم درآمد ريالي داشته باشيد.

۴. كاربرد محصول چيست مبناي تحقيقات موفق بازار تحليل دقيق و ارائه پاسخ هاي صحيح به سوالات مناسب است

سوال نهايي اين است كه: «اين محصول به چه منظوري استفاده يا خريداري مي شود؟» مشتري پس از خريد محصول يا خدمت مي خواهد با آن چه كند؟ مشتريان خودِ محصولات و خدمات را نمي خرند، بلكه مزيت، تغيير، بهبود يا نتيجه اي را مي خرند كه گمان مي كنند در نتيجه تصميم خريد از آن بهره مند مي شوند. بايد به وضوح براي مشتري مشخص كنيد كه خريد محصول يا خدمت از شما، چه مزيتي به خريد از رقبا دارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.